Remorcă din aluminiu sau oțel – ce material este mai bun pentru elementele remorcii?
Așa cum este aproape întotdeauna cazul în industria auto, producătorii de piese de remorci și remorci au în general două materiale de bază: oțel și aluminiu. Tendința în această industrie este de a înlocui remorcile din oțel cu cele din aluminiu, dar în majoritatea cazurilor acest lucru nu este posibil. De ce?
Oțelul este de aproximativ 2,9 ori „mai ușor” decât aluminiul - 1 cm3 de oțel cântărește în medie aproximativ 7,85 g, iar 1 gram de aluminiu „doar” 2,7 g. Aceasta înseamnă că dacă oțelul ar putea fi înlocuit cu aluminiu, păstrând aceeași structură, aceasta ar duce la o reducere a greutății de aproximativ 65%. Cu toate acestea, deoarece rezistența materialelor obișnuite din aluminiu este mai mică decât cea a oțelului, astfel de componente ar defecta prematur dacă sunt supuse la aceleași sarcini ca și omologii lor din oțel. Aceasta înseamnă că elementele remorcii din oțel nu pot fi înlocuite cu elemente din aluminiu de aceeași grosime. Materialele din aluminiu care ar oferi o rezistență similară sunt mult prea scumpe pentru a produce componente de remorcă și sunt de obicei foarte dificil de prelucrat.
RIGIDITATEA ESTE CUVINTUL CHEIE
Dacă Piese de remorcă sunt expuse la sarcini operaționale tipice, rigiditatea materialului folosit joacă un rol cheie. Fiecare material are propria sa valoare caracteristică reprezentând tensiunea-deformare în timpul încărcării și deformării materialului - acesta se numește modulul de elasticitate (modulul de elasticitate al lui Young). Pentru majoritatea materialelor din oțel, această valoare este de aproximativ trei ori mai mare decât pentru aliajele obișnuite de aluminiu. Deci, dacă comparăm densitatea și rigiditatea materialelor, vedem că oțelul este de 2,9 ori mai greu, dar de trei ori mai rigid decât aluminiul. Prin urmare, nu este ușor să judeci dacă aluminiul este de fapt mai bun decât oțelul. Aceasta depinde întotdeauna de sarcina specifică și de specificațiile exacte ale materialelor utilizate.
ALUMINIU NU RUGINE
Pentru mulți clienți, acesta poate fi un argument convingător pentru alegerea pieselor din aluminiu.Remorcă iar piesele lor sunt folosite mai ales în aer liber și deseori rămân acolo mult timp. Prin urmare, rezistența la coroziune este o problemă foarte importantă, care este crucială pentru utilizarea pe termen lung a remorcii și a pieselor sale. Înseamnă asta că elementele din oțel nu sunt potrivite pentru utilizare în exterior? Dimpotrivă! Învelișul galvanic asigură rezistența la coroziune a elementelor din oțel. În cazul pieselor de înaltă calitate, un strat de lac sau vopsea oferă de obicei o protecție suficientă împotriva umezelii și murdăriei din exterior, care durează mulți ani. Atâta timp cât nu există zgârieturi sau fisuri în stratul protector, protecția împotriva coroziunii va fi eficientă. O altă soluție ar fi să folosești oțel inoxidabil. Cu toate acestea, nu este foarte popular și nu numai din cauza costurilor. Oțelul inoxidabil este, de asemenea, relativ dificil de lucrat, ceea ce înseamnă că este necesară o mare forță, de exemplu pentru a da pieselor din oțel inoxidabil forma potrivită. Drept urmare, prețul unei astfel de piese crește în mod natural - nu numai din cauza utilizării costisitoare a materialelor, ci și din cauza costurilor ridicate de producție.
Care remorcă este mai bună atunci?
Nu există un răspuns clar la întrebarea dacă piesele din oțel sau aluminiu sunt mai potrivite pentru utilizarea în remorci. Totul depinde de scopul remorcii și de posibila utilizare a acesteia. Pentru utilizarea de zi cu zi, o remorcă din aluminiu va fi mai potrivită datorită capacității sale de încărcare mai mari în cadrul aceluiași GVWR. O remorcă din oțel va funcționa bine atunci când trebuie să transportăm articole foarte grele și remorca poate fi expusă la deformare. Totul depinde de soluțiile pe care le cauți în remorca ta. Acum veți ști ce remorcă Unitrailer să alegeți!