Cum functionază franele tambur?

2024-04-25
Cum functionază franele tambur?

Frâne sunt o parte esențială a mașinii.Ipotezele din spatele construcției frânelor cu disc și tambur sunt aceleași, cu toate acestea, ele diferă prin modul în care lucrează; în acest caz, o modalitate de a aplica presiune pe cadran.

Sistem de franare cu tambur este un dispozitiv mecanic format dintr-un tambur de frână și saboți cu căptușeli.

Înăuntrul ei sunt doi saboți de frână atașat la un disc de roată care nu se rotește, numit disc de frână, a cărui suprafață de lucru, de ex.Garnituri de frână sunt plasate chiar lângă suprafața de lucru a tamburului. în plus frâne cu tambur ai instalat saboți de frână cu auto-reglare, care reglează distanța dintre căptușeli și tambur împreună cu gradul de uzură a căptușelii.

La ce sunt utilizați și cum funcționează saboții de frână?

Fălcile prin răspândire pistonul lor de frână (împrăștiere sau distribuitor) se freacă de suprafața tamburului, generând astfel un cuplu de frânare. Arcul sau sistemul de arcuri care leagă saboții are grijă de retragerea saboților pentru a opri frânarea.

Saboți de frână este un tip de elemente de frânare cu garnituri de frână integrale, utilizate la frânele cu tambur.Sunt realizate din metal cu un amestec de azbest, cupru sau alte materiale rezistente la temperaturi ridicate. Acestea sunt situate pe interiorul tamburului de frână pentru a crearea eficientă a frecării, astfel încetinind sau oprind rotația roții.

Când apăsați pedala de frână, arcul sau pistoanele din cilindrul de frână se extind. Aceasta, la rândul său, folosește pistoane pentru a apăsa pe garniturile de frână, creând o forță de frecare care încetinește sau oprește tamburul care se rotește.

O funcție importantă a frânei cu tambur este frana de mana. Este controlat de un mecanism extern, cel mai adesea o pârghie activată din interiorul vehiculului. În cele mai multe cazuri, frâna de mână este activată de un buton sau pârghie de pe tabloul de bord.Funcționează doar pe puntea din spate a mașinii și blochează efectiv mecanismul intern care activează toate funcțiile de frânare.

Înlocuirea sabotilor de frană - când să înlocuiţi saboţi de frană?

Pentru a evalua starea frânelor, tamburul trebuie demontat. Acest lucru se datorează faptului că veți putea vedea dacă oricare dintre componentele sistemului de frânare trebuie sau nu înlocuită. Este important de reținut că frânele cu tambur sunt durabile și pot dura kilometraj mare de 50-100 mii km. Acest lucru se datorează în principal faptului că contribuția frânelor din spate în timpul frânării este relativ mică, iar frânele de pe puntea față contribuie la oprirea vehiculului.

Există câte semne care indică cand trebuie înlocuiţi saboţii de frană:

  • Scurgeri de lichid din tamburul de frână
  • Uzura neuniformă a pantofilor, rezultând o calitate redusă a frânării
  • Sunete de măcinat și deranjant care provin de pe puntea din spate a vehiculului
  • Frână de urgență slabă
  • Garniturile de frână sunt complet uzate

Există câte semne care indică când trebuie înlocuiți saboții de frână:

Selecția saboților tamburului de frână este relativ simplu. O selecție largă de înlocuiri de maxilare determină prețul lor scăzut. În plus, există mașini cu tamburi de frână compatibil cu modele de alte mărci, ceea ce favorizează în plus oferta ridicată și prețurile mici la pantofi și alte piese de schimb pentru frâne cu tambur.


Frâne tambur nu doar pentru mașini

Versatilitate iar eficacitatea specifică a frânelor cu tambur le permite să fie utilizate pe scară largă. Unul dintre ei sunt axe frânate pentru remorci, care sunt echipate cu un sistem de frânare eficient. În cazul remorcilor, sarcina principală a sistemului de frânare este frânarea controlată a remorcii în timpul conducerii și blocarea remorcii atunci când staționează.

Frâne remorcă - oxi franate și frâne tambur

Axe franate sunt utilizate în principal pentru remorci grele cu un GVM mai mare de 750 kg. Acest lucru rezultă nu numai din prevederile legale și cerințele de aprobare pentru remorci grele din țările individuale, ci mai presus de toate Pentru motive de siguranță. Frânele active de pe axa remorcii măresc puterea de frânare și controlul asupra remorcii, remorcii sau platformei remorcate toate conditiile meteo.

Rezultatul creșterii gradului de conștientizare a siguranței rutiere este cererea tot mai mare de remorci ușoare echipate cu sistem de frânare și osii frânate pentru remorci ușoare cu un GVW de până la 750 kg.

pixel